torsdag 7 juni 2012

Studenttider...

är det ju nu. Och jag har idag bakat studenttårtor. Dock inte till mina söner, utan dessa var beställnigar från vänner, vars barn & barnbarn tar studenten i morgon.
Kändes jätteskönt när de alla  vara hämtade och dom verkade nöjda, iallafall med hur dom såg ut. Sedan så får man ju hoppas på att de även smakade bra. Jag fyllde två stycken med blåbär,maräng, grädde och lemoncurd och grädde. I de andra två fyllde jag med traditionell prinsesstårtefyllning, hallon och marsankräm, marsangrädde på toppen under locket. Jag tycker det är synd att man inte kan provsmaka hur slutresultatet blev. Men provsmakningen av fyllningen var helt ok.

Eftersom jag i stort sett har hållit på med bakningen hela dagen så har jag bara tagit det lugnt nu på kvällskvisten. ätit gott och myst ute på altanen i det härliga vädret. Hoppas att dom har lika tur med vädret imorgon också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar