torsdag 1 november 2012

Morfars ryamatta

Städade klädkammaren härom dagen och hittade då den här ryamattan som min morfar gjort.


Så himla härlig, varm och go'. Tänk vilket jobb han lagt ner på den, mäter ca 110 x 200 cm. Tycker att det är synd att den bara ska ligga till ingen nytta. Numera kan jag ju ha mattor av den här sorten på golvet, då jag inte har någon son hemma som bara svär över alla mattor. Kan ju i och för sig förstå honom, man vill ju inte direkt ha något i vägen under fötterna och för hans del, hjulen. Kan ju iallafall ha den framme till jul, då får jag plocka undan den. Och det gör jag ju så gärna. För då kommer han hem.

Hittade dessa lycktor i går på Rusta


Lyser härligt just nu på köksbordet.

Nu ska jag försöka vara lite kreativ.. Hoppas jag lyckas med det.

//Jeanette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar