torsdag 20 september 2012

Ljuvlig ljung


Jag bara älskar denna ljuvliga höstblomma, eller vad det nu är egentligen, men fin är den iallafall.

Tog en sväng till skogen idag för att för sista gången försöka få ihop lite mer blåbär, men det var ganska tunnsått på den fronten. Men lite granna fick jag iallafall ihop innan jag plockade fram kameran.

Tycker att det är ganska svårt att få till bra bilder med macrot, men övning ger färdighet sägs det ju, och nån bild lyckades jag ju iallafall få till.

Efter det var jag och inhandlade lite annan ljung som jag ska sätta ute. Har inte tagit bort alla sommarblommorna än för att jag tycker att dom är för fina att slänga. Men olivträdet har jag tagit in i allafall och nu hoppas jag bara på att jag ska lyckas få det att övervintra också.

Nu ska jag ta och lägga mig och fortsätta lyssna på Viveca Sten's I de lugnaste vatten, en riktigt bra bok.

Go'natt alla som eventuellt läser min blogg!

Jeanette 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar